آموزش کار با دستگاه مالش چای

آموزش کار با دستگاه مالش چای

در این مقاله سعی داریم آموزش کار با دستگاه مالش چای تولید شده توسط گروه صنعتی آداس را به طور کامل خدمت شما عزیزان آموزش دهیم.

مقدمه:

چایسازی شامل چهار مرحله اصلی می‌باشد.


مراحل کار با دستگاه مالش چای:

.

1- پلاس کردن

.

دستگاه تراف 375 کیلویی



چای را پس از برداشت درون دستگاه‌های تراف چای به ارتفاع 20 الی 25 سانت بریزید و پس از پلاس شدن برگ‌ها، آنها را درون یک ظرف یا کیسه جمع نمایید. دقت کنید که پس از جمع آوری چای در این مرحله باید سریعا به سراغ مرحله بعد بروید و ماندن چای به مدت زیاد درون کیسه و یا ظرف سبب سوختن برگ‌ها می‌شود.

2- ریختن چای به درون دستگاه

بالابر دستگاه مالش - آموزش کار با دستگاه مالش

بالابر و تجهیزات بالابر دستگاه

در مرحله بعد، صفحه فشار دستگاه را روی بالاترین ارتفاع قرار دهید تا ریختن چای به درون دستگاه با سهولت بیشتری انجام شود. لبه کیسه یا ظرف خود را روی قسمت تعبیه شده بر روی استوانه دستگاه قرار داده و استوانه را از چای پر کنید. (دقت کنید که وزن چای ریخته شده به درون استوانه باید حداقل نصف ظرفیت دستگاه باشد

پس از پرشدن استوانه، صفحه فشار را تا لبه بالایی استوانه پایین آورید


1-2- روشن کردن دستگاه

دوشاخه دستگاه را به پریز برق متصل نمایید و 10 الی 15 ثانیه صبر کنید تا دستگاه آماده شروع حرکت شود.

دکمه روشن کردن دستگاه مالش چای

دکمه خاموش و روشن کردن دستگاه

پس از گذشت زمان ذکر شده، دکمه سبز رنگ موجود در زیر دستگاه را فشار دهید. در این مرحله دستگاه به آرامی شروع به حرکت کرده و پس از پنج ثانیه به سرعت اصلی خود (30 الی 35 دور) خواهد رسید.


اجازه دهید دستگاه به همین حالت به مدت ده الی پانزده دقیقه کار کند.


پس از ده الی پانزده دقیقه پیچ نگهدارنده صفحه فشار را باز کرده و اجازه دهید صفحه فشار آزادانه به روی چای قرار گرفته و همراه با گردش چای به بالا و پایین حرکت کند. (این روش ممکن است مدت زمان مالش را کمی بالا ببرد اما برگ‌های چای آسیب کمتری می‌بینند و به اصطلاح به خوبی لول می‌شوند.) برای کاهش مدت زمان مالش و همچنین برای برگ‌های تابستانه می‌توانید بجای آزاد گذاشتن صفحه فشار، فرمان صفحه فشار را حداکثر به اندازه یک چهارم دور بچرخانید و سپس اهرم را سفت نمایید تا به چای درحال مالش فشار بیشتری وارد شود. دقت کنید که فشار بیش از حد سبب خورد شدن چای و همچنین فشار آمدن به دستگاه می‌شود.


در مدت زمان مالش، چندبار عمل پایین انداختن صفحه فشار (یا اعمال فشار به چای) را انجام دهید و همچنین، برگ‌هایی که در گوشه‌های سینی جمع می‌شوند را با استفاده از یک قلمو مجددا به سمت استوانه هدایت نمایید.


3- خارج کردن برگ مالش خورده

پس از اتمام مالش برگ‌های چای (که معمولا بین نیم ساعت الی یک ساعت و نیم زمان می‌برد)، دستگاه را با استفاده از دکمه قرمز رنگ که در زیر دستگاه قرار دارد خاموش نمایید و صفحه فشار را تا بالاترین حد خود بالا ببرید.


در مرحله بعد یک ظرف زیر دریچه خروجی قرار داده و دریچه خروجی دستگاه را باز نمایید. پس از باز نمودن دریچه، مجددا دستگاه را راه اندازی نموده و اجازه دهید چند دوری بچرخد تا برگ‌های مالش داده شده درون دستگاه تا حد زیادی خارج شوند.


بعد از خارج شدن بخش زیادی از برگ‌های مالش داده شده، دستگاه را مجددا خاموش کرده و درصورت امکان برای امنیت بیشتر از پریز برق نیز جدا نمایید. برگ‌های باقی مانده را با استفاده از یک قلمو خارج نمایید و بخش‌های درگیر با چای را تمیز نمایید.


بخش‌های درگیر شامل موارد زیر می‌شود:

1- استیل زیر صفحه فشار
2- درون استوانه (برگ‌هایی که به استیل می‌چسبند)
3- سینی کف
4- لابلای آج‌ها
5- بخش خروجی
6- اطراف لولای دریچه خروجی


درهنگام خروج چای با استفاده از قلمو، اگر به بخش‌هایی از دستگاه دسترسی نداشتید می‌توانید دستگاه را برای لحظه‌ای روشن نموده تا محل قرارگیری استوانه تغییر کند و بتوانید به راحتی چای موجود را تخلیه کنید.

.

سخن پایانی آموزش مالش چای

امیدواریم که از آموزش کار با دستگاه مالش ، راضی بوده باشید و برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عبارت امنیتی *